New Page 1

 
 
   
 
New Page 2
 
 

BASIN / Haberler/ İNDER'den 32 Maddelik Çözüm Önerisi  

 İNDER'den 32 Maddelik Çözüm Önerisi
İNDER'den 32 Maddelik Çözüm Önerisi

 

İNDER'den 32 Maddelik Çözüm Önerisi
 

İNDER Kentsel Dönüşüm Konferansı Sonuç Bildirgesi

İNDER Kentsel Dönüşüm Çözümleri Konferansı Sonuç Bildirgesi, İNDER Başkanı Nazmi Durbakayım tarafından açıklandı. İşte o bildirge…
İNDER Kentsel Dönüşüm Çözümleri Konferansı Sonuç Bildirgesi, Fikirtepe Platformu Başkanı Ali Nuhoğlu ve Teknik Yapı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Umut Durbakayım’ın da katıldığı toplantıda Teknik Yapı Yönetim Kurulu Başkanı ve İNDER Başkanı Nazmi Durbakayım tarafından açıklandı. İşte 7 Aralık 2016 tarihinde yapılan İNDER Kentsel Dönüşüm Çözümleri Konferansı’nın 16 Aralık 2016 Cuma günü açıklanan sonuç bildirgesi:
 
İNDER Kentsel Dönüşüm Çözümleri Konferansı Sonuç Bildirgesi
Konferansın amacı “6306 Sayılı Kanunun taraflarca yorumlanması ve tıkanma noktalarının belirlenip öneriler geliştirip bakanlığa sunulması”dır. İNDER konferansta yapılan konuşmalardan elde edilen bulguları bakanlığa raporlamakla görevlendirilmiştir.
Konferansta kamu, özel sektör, arsa sahipleri gibi sürecin farklı aktörlerinden konuşmacılar söz almıştır.
Konferansın en önemli çıkarımları aşağıdaki gibidir:
1. Kentsel Dönüşümün önündeki en önemli sorunlardan ikisi “Müktesep Hak” ve “Bürokratik Süreçler”dir. İmar ve Mülkiyete dayalı hususların dönüşüme hazırlık sürecinde sabitlenmesi hem arsa sahiplerini, hem kamuyu, hem de yatırımcıyı rahatlatacak, süreci şeffaflaştıracaktır.
2. Dönüşümün bütünselliği birçok açıdan önemlidir, bu nedenle dönüşüm en az “Ada” bazında yapılabilmelidir.
3. Dönüşüm sürecinin en önemli dokümanı olan “Kat Karşılığı Yapım Anlaşması” içeriğinin hem ticari, hem de hakkaniyet açılarından yeniden ele alınması ve düzenlenmesi tüm tarafların haklarının korunması açısından faydalı olacaktır. Tip sözleşme oluşturulması önerilmektedir.
4. Sadece Dönüşüm kapsamında değil, tüm imar-ruhsat-iskan süreçlerinde otoparklar müstakil olarak tapulandırılabilmeli ve ihtiyaca binaen edinilebilmelidir.
5. Dönüşüm “Acil” bir meseledir ve Devletin Dönüşüme desteği hem bürokratik süreçleri, hem de mali hususları kapsamalıdır.
 
6. Yeni bir yasa olan 6306 sayılı yasanın eksikliklerine dayalı olarak Danıştay’ın iptal kararları söz konusudur. Devletin bir yandan yasanın ve yönetmeliklerinin eksiklerini tamamlarken bir yandan da iptal gerekçelerini yerine getirmek suretiyle aynı alanları tekrar riskli alan ilan etmesi dönüşümü mümkün kılacaktır.
7. Dönüşüme dair yerel halkın beklentisinin anket vb. yöntemlerle ölçülmesi faydalı olacaktır.
8. Masterplan/Kentsel tasarım çalışmaları aceleye getirilmemeli, çok disiplinli ve kapsamlı yapılmalıdır.
9. Yerel çözümler sağlamak açısından belediyelerin bakanlıktan yetki devri alması faydalıdır ve önemlidir.
10. Dönüşen bölgenin altyapı ve sosyal donatılarının yükü özel sektör ve kamu arasında hakkaniyetli paylaştırılmalıdır, her dönüşüm alanının fizibilitesine uygun ayrı karar verilmelidir.
11. Dönüşüm öncesi hazırlık süreci çok önemlidir. Hak sahiplerinin en baştan itibaren ilçe belediyesi ve/veya bakanlığın il müdürlüğü ile irtibat halinde olması, sürekli bilgilenmesi, hukuki, ticari, mali ve imar konularından danışmanlık ve destek alması sürecin sağlıklı yürümesi ve mağduriyetlerin, yanlış anlaşılmaların önlenmesi açısından son derece gereklidir.
12. Kentsel dönüşümü düzenleyecek SPK, EPDK, BDDK benzeri “Gayrimenkul Üst Kurulu” tarzı bağımsız ve kapsayıcı özerk düzenleyici kurumlar oluşturulmalıdır. Bir kamu kurumu organizasyon rolü üstlenmelidir.
13. Yüklenicilerin yeterliliği hususuna kamu açıklık getirmeli, her açıdan yetkin olmayan kurumlar yüklenici olamamalıdır.
14. Memleketimizde iç göçün devam ediyor olması nedeniyle iç göç dinamiklerini de kapsayacak ülke genelinde bir masterplan/stratejik plan çalışması yapılmalıdır.
15. Yükleniciyle anlaşma aşamasında en sona kalarak ek çıkar yaratmaya çalışan kötü niyetli taraflara karşı yaptırım uygulanmalıdır.
16. Bitmiş konutun satış fiyatının düşük olduğu Anadolu illerinde dönüşümün özel sektör vasıtasıyla finansmanı mümkün olamamaktadır. Bu durumdaki iller için ölçek ekonomisini göz önünde bulundurulmalı ve rezerv alan imkanına ilave ek devlet imkanları sağlanmalıdır.
17. Ticari alanlar iyi planlanmalı, sadece yoğunluk ve donatı denklemini sağlamak amacıyla etkin olmayacak ticari alan oluşturulmamalıdır.
18. Birçok alanda mevcut yapılaşmanın yüksek yoğunluklu olması nedeniyle ek yoğunluk sağlanamamakta, bu nedenle dönüşüm özel sektör tarafından finanse edilememektedir.
19. Dönüşüme kendi içinde daha organize olan sitelerden ve kooperatiflerden başlanması daha etkin olacaktır.
20. Riskli alan ilanı ile imar plan yapım çalışmaları eş anlı yürümeli, ilanla imar aynı anda çıkmalı, bu esnada finansman ve fizibilite denklemleri de görülebilmelidir. Aksi takdirde dönüşümün Kat Karşılığı ile özel sektör eliyle finanse edilemediği ilan ve imar çalışmalarından çok sonra ortaya çıkmaktadır.
21. Bakanlık konuya usul açısından bakıp esas’ı yargıya bırakmaktadır. Bu yaklaşım değişmeli, bakanlık esas açısından da müdahil olmalıdır. İhtilafların yargıya taşınmadan çözülebilmesi için mekanizmalar oluşturulmalıdır.
22. Dönüşüme (ve genel olarak Gayrimenkule) dair ihtilafların hızlı çözülebilmesi açısından ihtisas mahkemelerinin kurulması ve içtihadı birleştirme kararları/hukuk genel kararları oluşması faydalı olacaktır.
23. Deprem’e ve eskimeye dayalı yenilenme ihtiyacına ilaveten Tarım alanları ve yeşil alanların korunabilmesi açısından da dönüşüm gereklidir.
24. İmar planlarının ihale usulüyle değil, yetkinlik bazlı yaptırılması gerekmektedir.
25. Yeşil bina ve mahalle yaratan dönüşüme ek teşvikler verilmelidir.
26. Dönüşümde de diğer kat karşılığı işlerde olduğu gibi tarafların üzerinde ek KDV yükü kalabilir, bunu engelleyici düzenleme yapılmalıdır.
27. 6306 kapsamında devlet organlarında açılacak dosyaların tescil vasfı olması birçok süreci kısaltacak ve ek maliyetleri engelleyecektir.
28. Bu konuda uzman olmayan hukukçuların dönüşüm davalarında yer alması süreçleri uzatmakta ve hak arayan tarafların eksik bilgilenmesine sebep olabilmektedir.
29. Aynı adaya farklı yüklenicilerin dahil olması bir çok adanın dönüşümünü kilitlemektedir, engellenmelidir.
30. İlçe belediyeleri yönetmelikleri farklı yorumlamaktadır, bakanlığa sorulması da uzun sürmektedir, bu konuda bakanlık kapsamlı ve aktif bilgilendirme yapmalıdır.
31. En önemli taraflardan biri ilçe belediyeleridir, sürece aktif dahil olmaları gerekir.
32. Dönüşüm en başta yüksek sermaye yatırımı gerektirmektedir. Devlet bunu azaltıcı ek teşvikler, destekler vermelidir.
 

Diğer Haberler

İNDER, Kritik Dönemde Kaptan Değiştirmedi

31.3.2017

Konutta Vergi Düzenlemesi Sektöre Nefes Aldıracak

6.2.2017

Tüm zamanların Satış Rekoru Kırıldı

25.1.2017

Fikirtepe Platformu Yeni Başkanını Seçti

9.1.2017

2017'de Konut Sektörü Şahlanır...

9.1.2017

Sponsorlarımıza Teşekkür

28.12.2016

Tarihi Rekor Basında Geniş Yer Aldı

25.12.2016

2016’da Yeni Bir Rekor Kıracağımız Kesinleşti

23.12.2016

İNDER'den 32 Maddelik Çözüm Önerisi

19.12.2016

Bakanlıktan Kentsel Dönüşüme Bir Destek Daha

29.11.2016

Konutta faizler düştü satışlar fırladı

27.11.2016

MİLLİ EMLAK DAİRE BAŞKANLIĞINDAN DUYURU

8.11.2016

2016 Dünya Konut Günü, Bizim İçin Bir Milat Olmalı

13.10.2016

PEŞİNATIN YÜKÜ AZALDI SIRA, YENİ FAİZ İNDİRİMİNDE

26.9.2016

Otopark sorununa İNDER’den Çözüm önerisi

21.9.2016

KDV İNDİRİMİ, YERİNDE DÖNÜŞÜM ve MÜTEKABİLİYETE YARAR...

10.9.2016

Konut'a Faiz İndirim Dopingi...

15.8.2016

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın konut kredisi faiz oranlarının yıllık yüzde 9

10.8.2016

MİLLİ EMLAK DAİRESİ BAŞKANLIĞINDAN DUYURU

8.8.2016

ÜRETİCİ KANUNU ÇIKARILMALI

3.8.2016

Emlak Konut’tan tarihi kampanya 2016

3.8.2016

Nazmi Durbakayım 3. Kez İNDER Başkanı

23.3.2016

İNDER ve İNTES Sektördeki Yeni Dönem İçin İşbirliği Yapıyor

23.12.2015

28.05.2015 tarihli Milli Emlak İstanbul Avrupa Yakası İhale İlanları

31.7.2015

İNDER “Anahtar Teslimi Kentsel Dönüşüm Projesi”nde yeni üyelerini bekliyor

18.5.2015

İNDER Anahtar Teslim Kentsel Dönüşüm Devrini Başlattı.

12.5.2015

iNDER, İNŞAAT VE YAPI SEKTÖRÜNÜ İSTANBULDA BULUŞTURDU

23.3.2015

İNDER: Yeni Dönemde Alt Gelir Grubu Teşvik Edilmeli

16.2.2015

Yabancılar "yeni İstanbul’u " satın alıyor SON DAKİKA

25.7.2014

TOKI taksite 1 yıl zam yapmayacak SABAH

25.7.2014

Yabancılar 'yeni İstanbul'u satın alıyor CUMHURİYET

25.7.2014

“Yabancılar 'yeni İstanbul'u satın alıyor “ BİZİM ANADOLU

25.7.2014

Kentsel dönüşüme karşı bir zihniyet var SÖZCÜ

17.7.2014

Durbakayım "Vur abalıya misali" SÖZCÜ

17.7.2014

Yanlış Anlaşılıyoruz CUMHURİYET

20.6.2014

Konut Sektöründe Hareketli Günler Yaşanıyor. YENİ ASIR

2.6.2014

İNDER: Merdiven Altını İhbar Edelim

17.6.2014

1.5 MİLYAR Liralık Gelir Beklentisi MİLLİYET

27.5.2014

Haksız rekabete 'dur’ demek lazım! TAKVİM

24.5.2014

Malzemeyi müşavir firmalar seçiyor (Hürriyet)

11.5.2014

Malzemeyi müşavir firmalar seçiyor

11.5.2014

Beklenen temel atıldı

5.4.2014

Vergiler düşmesse konutta zam kapıda

5.4.2014

İNDER’in Yeni Yönetimi Yol Haritasını Çizdi

1.1.2014

  Toplam Haber:44

 

Copyright © 2014 İnder.org

ANASAYFA   l  DERNEĞİMİZ   l  ÜYELER   l  BASIN   l  ETKİNLİKLER   l  RÖPORTAJLAR   l  İNDERgi   l  İLETİŞİM   l   

İnder - İstanbul İnşaatçılar Derneği. ©  2014 Tüm hakları saklıdır.

Design By  Dmedya Grup